selluliittia-reisissä-header

Selluliittia reisissä: vinkkejä ja neuvoja


KUINKA TAISTELLA SELLULIITTIA VASTAAN REISISSÄ
Selluliitti on erittäin yleistä naisilla ja ikävä kyllä, salaista parannuskeinoa ei ole. On kuitenkin olemassa tapoja vähentää sitä, jotta voit tuntea olosi paremmaksi.

Selluliitti: Tosiasiat

Lue, mitä selluliitti on, mikä sen aiheuttaa ja kenelle sitä todennäköisimmin tulee.

Mitä selluliitti on ja mikä sen aiheuttaa?

Selluliittia syntyy, kun ihon alainen rasva työntyy sidekudosta vasten. Sen vuoksi iho näyttää kuoppaiselta ja muhkuraiselta – jotkut sanovat sen näyttävän appelsiininkuorelta, tästä tuleekin nimitys appelsiini-iho. Selluliittia on eriasteista, ja se voi vaihdella tuskin huomattavasta vakavampaan ja laajemmalle alueelle levinneeseen.

Vaikka selluliitin muodostuminen on luonnollinen prosessi eikä se vahingoita sinua, monet naiset eivät pidä sen ulkonäöstä ja haluavat päästä eroon siitä tai ainakin minimoida sen määrän.

Toisinaan on vaikeaa tietää, mikä aiheuttaa selluliittia, koska usein mukana on eri tekijöitä, kuten:
  • nestehukka
  • epäterveellinen ruokavalio
  • hidas aineenvaihdunta
  • vähäinen fyysinen aktiivisuus
  • hormonitasojen muutokset
  • korkea kehon rasvaprosentti
  • jotkin geeniperimät.

selluliitti-reidet

Alueet, joille selluliittia useimmiten muodostuu

Selluliitti on yleisintä reisien ympärillä, pakaroissa, alavatsassa ja lanteilla. Vaikka selluliitti on yleisempää ylipainoisilla ihmisillä, kaikki kehotyypit voivat muodostaa selluliittia ja yhdeksän kymmenestä naisesta kokee tämän vaivan jossakin vaiheessa elämäänsä.

Kuinka elämäntapasi voivat vaikuttaa selluliittiin?

Monet ihmiset eivät tiedä tätä, mutta selluliitti liittyy itse asiassa erittäin voimakkaasti elintapoihin. Aktiivisuudella ja terveellisellä ruokavaliolla voi olla merkittävä vaikutus siihen, kuinka näkyvää selluliittisi on – tai onko sinulla sitä lainkaan!
 
 Rasittavan elämäntavan on todettu lisäävän yhdisteitä, jotka liitetään selluliitin kehittymiseen. Toisaalta säännöllinen kuntoilu ja terveellinen ruokavalio voivat auttaa tekemään selluliitista vähemmän näkyvää ja joissakin tapauksissa jopa ehkäisemään sitä.

nainen-tarkastelee-reisiään

Naisille muodostuu todennäköisemmin selluliittia kuin miehille

Koska naisilla on useimmiten enemmän rasvaa lanteillaan ja reisissään, heille muodostuu todennäköisemmin selluliittia kuin miehille. Lisäksi naisilla on vähemmän sidekudosta, minkä vuoksi heille todennäköisemmin kehittyy selluliittia.

 

Kenelle kehittyy selluliittia todennäköisimmin?

  • naiset
  • henkilöt, joiden suvussa esiintyy selluliittia
  • henkilöt, joiden elämäntapa ei ole aktiivinen
  • raskaana olevat naiset
  • iäkkäät ihmiset, koska ikääntyessään iho menettää elastisuuttaan
  • ylipainoiset henkilöt"

Vinkkejä selluliitin näkyvyyden vähentämiseksi

Älä anna selluliitin lannistaa sinua – lue vinkkimme, joiden avulla voit vähentää reisissä ja muualla vartalossa olevaa selluliittia.

5 virkistävää harjoitetta selluliittia vastaan

lantionnosto

Lantionnosto

Makaa selälläsi polvet koukussa ja nosta lantiota niin, että polvet, lantio ja rintakehä ovat suorassa linjassa. Purista ja pidä puristettuna pakaralihaksia muutaman sekunnin ajan, ennen kuin lasket lantion alas ja toistat.

 

nainen-suorittaa-askelkyykkyä

Askelkyykky

Seiso niin, että jalat ovat lantion leveyden päässä toisistaan ja kyykkää taaksepäin yhdellä jalalla niin, että molemmat polvet ovat 90 asteen kulmassa. Pidä asento muutaman sekunnin ajan ja palaa alkuun. Tee sama toisella jalalla.

 

nainen-suorittaa-varpaille-nousun

Varpaille nousu

Seiso askelmalla niin, että molemmat kantapäät roikkuvat reunan yli. Nosta itsesi päkiöille, pidä asento muutaman sekunnin ajan ja laske sitten takaisin alas, kunnes kantapäät ovat hieman askelman alapuolella. Toista liike.

 

nainen-suorittaa-varpaille-nousun

Kyykky

Seiso niin, että jalat ovat lantion leveyden päässä toisistaan ja taivuta polvia, kunnes reidet ovat samansuuntaisesti lattian kassa. Nouse hitaasti ylös ja toista liike. Lisätäksesi tehoa valitse sopivat käsipainot ja pidä niitä käsissäsi kyykätessäsi.

 

nainen-suorittaa-varpaille-nousun

Askelnousu

Käytä askelmaa tai penkkiä ja astu sen päälle. Astu sen jälkeen takaisin alas samalle jalalle. Toista tätä liikettä ja käytä halutessasi käsipainoja treenataksesi jalkojasi hieman kovemmin.

 

Mitä tuotteita voin käyttää vähentääkseni selluliitin näkymistä reisissä?

Vaikka kukaan ei ole keksinyt voidetta, jolla selluliitti saataisiin katoamaan välittömästi, voit tehdä selluliitista vähemmän näkyvää huolehtimalla ihostasi kosteuttamalla ja kuorimalla sitä säännöllisesti.
 
 Huolellinen kuorinta kerran tai kahdesti viikossa hyvällä kuorinta-aineella edistää ihosolujen uusiutumista ja poistaa kuolleita ihosoluja, jotka saattavat korostaa selluliitin näkyvyyttä.

Lisäksi ihon kosteuttaminen ravitsevalla kosteusvoiteella, kuten NIVEA Smooth Carin Body Lotion, auttaa pitämään ihon pintakerroksen sileänä ja muhkuraisuuden vähemmän näkyvänä.

4 helppoa tapaa selluliitin vähentämiseen

  • Käytä kuivaharjaa tehostaaksesi verenkiertoa.
  • Juo runsaasti vettä pitääksesi itsesi ja solusi mahdollisimman kosteutettuina.
  • Rentoudu – rentoutumisella on todettu olevan vaikutusta selluliittiin.
  • Käytä tuotetta, joka on suunnattu selluliittia vastaan, kuten NIVEA Firming Cellulite Gel-Cream silottaaksesi ja virkistääksesi ihoa – näet tulokset vain kahdessa viikossa!
     

Ruokavalio on tärkein: Ravitsemusvinkkejä selluliitin hoitoon

viisi-vihannesannosta-päivässä

Älä unohda syödä kasviksia!

On erittäin tärkeää sisällyttää riittävästi kasviksia ja hedelmiä ruokavalioosi päivittäin, jotta ihosi pysyy terveenä ja selluliitti vähenee.

 

nainen-dieetillä-syö-salaattia

Noudata ruokailuaikoja

Jos yrität taistella selluliittia vastaan, on tärkeää, että noudatat säännöllisiä ruokailuaikoja. Se totuttaa aivosi odottamaan ruokaa tiettyinä aikoina ja auttaa sinua pysymään erossa sokeripitoisista välipaloista aterioiden välillä.

 

kokojyvävilja

Kokojyvävilja on aina parempi vaihtoehto

Kokojyväviljapitoinen ruoka pitää olosi kylläisempänä pidempään ja vähentää ylimääräisen rasvan määrää kehossasi. Se puolestaan vähentää selluliittia pitkällä aikavälillä.

suola

Vähennä suolan käyttöä

Suolan saannin vähentäminen auttaa sinua poistamaan ylimääräistä nestettä rasvasoluistasi, minkä pitäisi merkittävästi vähentää selluliittia. Juomasi veden määrän lisääminen auttaa tässä myös.

nainen-pitelee-avokadoa

Terveelliset rasvat ovat hyväksi sinulle

Älä vältä kaikkia rasvaa sisältäviä ruokia, jos haluat vähentää selluliitin määrää. Terveelliset rasvat, kuten oliivien, rasvaisen kalan ja avokadon sisältämät rasvat, itse asiassa kosteuttavat ihoa tehden siitä pulleamman ja kuopista vähemmän näkyviä.

selluliitti-hieronta

Hieronta saattaa olla oikea ratkaisu selluliitin torjuntaan


Selluliittialueiden napakka hieronta auttaa lisäämään verenkiertoa ja tehostamaan lymfaattista järjestelmää. Tämä auttaa poistamaan kuona-aineita ja vähentämään nesteen kertymistä alueelle. Käytä kosteuttavaa ja kiinteyttävää vartaloöljyä, kuten NIVEA Q10 Firming Body Oilia.

 


SELLULIITTI HIERONTA