Selluliitti-header

Hyvästi selluliitti: sodanjulistus painaumajäljille

Sileän ja kiinteän ihon vinkkejä

Sileä ja pehmeä iho – sitä useimmat naiset haluavat. Voit kiinteyttää ihoasi kohdistetuilla harjoitteilla ja oikeanlaisilla voiteilla.

Harjoittele ja hoida itsellesi sileämpi iho

Shortsien tai nätin hameen käyttäminen kesällä on vain puoliksi mukavaa, jos pelkäät jalkojen painaumajälkien näkymistä. Ota siis niskalenkki selluliitista hyvissä ajoin: laita jalkasi ja peppusi kuntoon tarkasti kohdennetulla harjoitteluohjelmalla ja näillä hoito-ohjeilla.

Selluliitti
Suihkuttele vuorotellen kylmällä ja lämpimällä vedellä. Kun käytät kylmää vettä, verisuonet supistuvat, ja ne laajenevat lämpimässä vedessä. Tämä edistää verenkiertoa, ja kudokset kiinteytyvät.

Selluliitti: näin teet ihostasi sileämmän ja kauniimman

  • Selluliitin ehkäisy on suuri huolenaihe monille naisille.
  • Ongelmalliset painaumajäljet eivät katoa yhdessä yössä. Aloita selluliitinvastainen ohjelma talvella, jotta ihosi kuntoutuisi kauniiksi ennen bikinikautta.
  • Pyöräily, lenkkeily ja porraslaite ovat paremman näköisen ihon parhaita liittolaisia. Tämä johtuu siitä, että harjoittelu ei ainoastaan kiinteytä lihaksia, vaan se myös silottaa ihoasi.
  • Tekemällä kohdennettuja toimenpiteitä selluliittia vastaan edistät myös kudosten vahvistumista: NIVEA Q10 Firming Body Lotion -tuotteella on kiinteyttävä ja vahvistava vaikutus.
  • Kofeiini lisää kimmoisuutta ihon ulommissa kerroksissa. Lisäksi kahvinmuruja sisältävä kuorinta-aine puhdistaa ja stimuloi solujen aineenvaihduntaa.

Hieronta laadukkailla aineilla tekee ihosta huomattavasti tasaisemman.

Kiinteytä ihoasi jopa suihkussa käydessäsi

Suihkussa käynti
Ihon kiinteytysohjelma alkaa aamulla suihkussa käydessäsi. Tehosta lämmönvaihtelun vaikutuksia suihkun aikana käyttämällä NIVEA Q10 In-Shower Firming Body Lotion -tuotetta. Laadukkaat ainesosat tekevät ihosta kimmoisan, ja se kiinteytyy huomattavasti.

Kiinteämmän ihon vinkit – toimintasuunnitelma selluliittia vastaan

  • Hieronta edistää verenkiertoa ja stimuloi kudosten aineenvaihduntaa. Hiero peppusi ja jalkojesi ihoa kuorivalla käsineellä tai selluliittiharjalla. 
  • Varo suonikohjuja: keskustele terveydenhoidon asiantuntijan kanssa ennen niiden käsittelyä. 
  • Ottamalla emäksisen kylvyn noin kerran viikossa voit puhdistaa ja puhdistaa myrkyistä koko kehon. Lisää kylpyveteesi noin neljä ruokalusikallista emäksistä suolaa, ja nauti rauhassa kylvyn parantavasta vaikutuksesta. 
  • Ihomme heijastaa kehomme kuntoa. Jos olemme terveitä, se säteilee sisältä päin. Jos syöt paljon vitamiineja ja ruokavaliosi on tasapainoinen – sen huomaa! Estä selluliitin syntymistä sisältä päin syömällä ruokia, joissa on vähän suolaa. Suola imee kehoon vettä, mikä turvottaa kudoksia. Mausta siis ruokasi suolan sijaan herkullisilla yrteillä. 
  • Runsaasti kaliumia sisältävät vihannekset, kuten parsakaali, palkokasvit ja pinaatti huolehtivat myös liiallisen nesteen poistamisesta kudoksista.

Säännöllinen harjoittelu – paras tapa ehkäistä selluliittia

Harjoittelu vahvistaa lihaksia ja polttaa rasvaa – julista sota selluliittia vastaan liikkumalla paljon.

Sileä iho ja kiinteät kurvit pepussa ja jaloissa

Selluliitin ilmenemistä voidaan vähentää muutamalla helpolla harjoitteella – mikäli teet ne säännöllisesti. Tarvitset vain jumppamaton. Käy selinmakuulle ja nosta jalkasi ylös. Taivuta molemmat jalat koukkuun matolle ja jätä niiden väliin käden levyinen aukko. Nosta nyt lantiotasi ja nosta sitten toinen jalka suorana irti matosta. Laske hitaasti kymmeneen ja vaihda jalkaa. Vain kymmenen säännöllistä toistoa päivittäin muuttaa kehoasi ja ihosi ulkonäköä huomattavasti.

Lue lisää ihoa kiinteyttävistä tuotteista ja niiden vaikutuksista täältä.

Julista sota selluliittia vastaan – säännöllinen harjoittelu tuottaa näkyvää tulosta

Workout
Kiinteämmät yläreidet: Makaa kyljelläsi jumppamaton päällä ja taivuta kevyesti alempaa jalkaa. Oikaise nyt ylempi jalka ja nosta se ylös uloshengityksen mukana. Pidä sitä hetki ilmassa ja laske se uudelleen alas sisäänhengittäessä. Vaihda kylkeä 20 toiston jälkeen.

Suosittelemme sinulle